Make-up Routine
Make-up Routine
10 settembre 2016
prova mrz
8 settembre 2017

Make-up Routine

Make-up Routine
Condividi se ti piace...

I love natural make-up for every days,perfect when I’m going to work and for the evenings  when I’m going to drink some cocktails with friends. Make-up moment is a ritual for the women , I always have in my bag a nude lipstick, little mirror and mascara…never without. Today I speak about the products I use every day in my make-up routine. I love fast and light make-up. I choose FACE AND BODY FOUNDATION by Mac. It’s so delicate, light and the skin is very soft and smooth and the effect of bare and glow skin; It’s a great resource during the days where we need to look at our best.

Make-up Routine

To cover dark circle I use ERASE PASTE by Benefit and after I apply HD CONCEALER CACHE-CERNES by Nyx.The perfect couple. For the eyes I choose opaque colors from light beige to dark brown. This little palette LOVE IN RIO by Nyx is perfect and it’s always in my bag. With SOFT & GENTLE by Mac I illumine creating light points on my look. I’m always looking for the perfect mascara because It’s a must in my make-up routine and I think that long eyelashes defined help to enhance the look.

My favorite in this period is BETTER THAN SEX  by Too Faced. On my pale cheeks I apply the blush and I’m using ORGASM by Nars and then for a light contouring I really love LAGUNA by Nars. Finally on my lips for a natural effect I apply ROUGE ALLURE VELVET L’AMOUREUSE (47) by Chanel. Now I’m ready to go everywhere.

Make-up Routine

Condividi se ti piace...
Skincare Routine
Skincare Routine
30 agosto 2016
Make-up Routine
Make-up Routine
10 settembre 2016

Make-up Routine

Make-up Routine
Condividi se ti piace...

Il mio momento make-up  potrebbe  rimandare alle acrobazie di inconsueti circensi scordinati. Attitudine che non aiuta se si vuole ottenere un risultato perfetto. Per evitare esiti che rimandino a Jhon Malkovich nel ruolo di Paul il clown, nella pellicola nebbiosa “Ombre e nebbia” di Woody Allen , favorisco per tutti i giorni, un make-up naturale  nude e super fast. Inzio idratando la pelle con una crema che sia utile anche come base trucco. In seguito applico il fondotinta con le mani FACE AND BODY di Mac dal finish molto  leggero e luminoso. Caratteristica pregievole di questo fondotinta è la coprenza mutevole in base alle proprie esigenze.

Make-up Routine

Per il mio contorno occhi, utilizzo ERASE PASTE di Benefit (n2)  dalla tonalità color pesca,  che applico nelle zone più scure,subito dopo stendo HD di Nyx per creare un leggero  highlighting e illuminare il contorno occhi. Sulle palpebre per il make-up di tutti i giorni scelgo tonalità dal beige al marrone e la mini palette LOVE IN RIO di Nyx è perfetta; piccola ed efficace  Per intensificare lo sguardo il mio mascara  preferito del momento è senza dubbio BETTER THAN SEX di Too Faced.

Il tocco di colore sulle guance è uno step inevitabile per creare un colorito sano . IL blush ORGASM e la terra Laguna, entrambi di Nars sono una coppia imbattibile. Prima di uscire l’ultimo tocco sulle labbra è di Chanel con il rossetto L’AMOUREUSE (n 47) della linea ROUGE ALLURE VELVET, per un effetto naturale ma che non passa inosservato.  La canzone del giorno davvero immancabile nel mio iPhone, che fa da antitesi al trambusto metroploitano è  CIRCUS di Tom Waits.

Make-up Routine

 

 

 

Condividi se ti piace...